Tijdens het telefoongesprek met het onderzoekscentrum wordt alles kort uitgelegd. We worden eerst gebeld voor een telefonische intake. Op basis van de telefonische intake wordt gekeken of wij bij het onderzoekscentrum aan het goede adres zijn.
Aan het einde van het telefoongesprek met een psycholoog van het onderzoekscentrum wordt me verteld hoe het proces gaat verlopen en binnen welke termijn we een intakegesprek kunnen verwachten. Zodra alle formulieren, die we na dit gesprek krijgen toegestuurd, ingevuld binnen zijn, krijgen we van het onderzoekscentrum een uitnodiging voor een intakegesprek. Zaak dus om alle formulieren zo snel mogelijk in te vullen!
De formulieren voor inschrijving komen binnen. Voor ons, maar ook voor school. Over alle vragen denken we goed na, want het gaat tenslotte om het welzijn van onze zoon. De onzekerheid slaat toe. Schilderen we hem niet mooier af dan de werkelijkheid? En was het echt wel zo, zoals we het nu hebben opgeschreven?
4 opmerkingen:
Wat spannend he, altijd weer.
En al die formulieren zo lastig. Soms weet ik niet eens meer wat gewoon is. Wat is het gedrag van mijn kind? Vreemd? Is hij kindelijker dan anderen? Is hij banger? Zo lastig. Vreet energie!
Op zich wel fijn dat school zo mooi meewerkte!
Dit is echt wel spannend allemaal.
Jullie doen echt je best om alles met veel
zorg in te vullen, meer kun je nu even niet.
Liefs en hou je rustig, Cristien.
Ik las net de vorige berichten, daaruit begrijp ik dat dit een gesloten blog is, maar ik kom er gewoon op, hoor.
Ik vind het best heftig, dat je via school te weten komt dat je kind adhd heeft en dat je thuis niet echt zoiets hebt gemerkt. Er zijn vast ook verschillende gradaties in?
Een reactie posten