donderdag 12 januari 2012

De tweede week

Aan het einde van de eerste vakantieweek.

Alles is ingepakt. De kinders zitten op de achterbank gepropt en kijken naar een donker schermpje. Manlief checkt het huis. Ik zit voorin. Enkele ogenblikken later rijden we de straat uit. De vakantie is begonnen …

Als we, na een lange reis, het appartement binnenstappen voelen we ons gelijk thuis. Links de badkamer, rechts de kinderslaapkamer, weer links de keuken met daarachter een hele knusse zitkamer dat uitkijkt op grote met sneeuw bedekte huizen met op de achtergrond een gletsjer omgeven door bergen. Verderop een  dorpje in het dal. En dat allemaal te bezien vanuit de woonkamer. Het is net een sprookje. Ik blijf even staan om van het aanblik te genieten. Voor de komende week is dit onze plek!

De jongens zijn uitgelaten. Blij dat ze hun krappe zitplaats achterin de auto kunnen verruilen voor sneeuw en een lekker warm appartement. De skiles kan nog wel even wachten …

Het wordt een heerlijke week! Nee, de onrust is niet afgenomen. En dat is, achteraf bezien, en op dat moment ook, wel te begrijpen. Zoveel indrukken en spannende dingen die op ze af komen is best wel veel voor de twee vrijbuiters. Ze slapen ook nog samen op een kamer, wat ze niet meer gewend zijn.

Maar … de lessen zijn super en het skiën met de kinderen is echt fantastisch. Wat hebben ze het leuk en wij ook! Ze gaan er allebei voor. Ieder in hun eigen klasje. Geen medicatie deze week! Gewoon lekker je energie kwijt kunnen in het skiën. De lessen gaan echt heel goed. Wat een genot. Zo kan zoonlief ook wat aankomen, want van eten is, door de medicatie, de afgelopen maand weinig gekomen …


7 opmerkingen:

Mirjam zei

Hallo Gerda,
Wat heerlijk dat jullie zo van de vakantie hebben genoten. En als iemand het had verdiend dan zijn jullie het wel...
Veel liefs,
Mirjam

Aline zei

Gaaf!! Jij hebt tenminste sneeuw gezien. Neem volgende keer een beetje voor me mee, ja?

Sannah zei

Oh! wat klinkt dat goed!
Dat konden jullie wel even gebruiken, lijkt me.

Anoniem zei

Door het verhaal te lezen ga ik automatisch meegenieten van deze positieve stemming :)
Jullie hadden deze vakantie echt verdiend, het is dan ook goed te lezen dat jullie zo genoten hebbeb.

Lieve groet,
Gonne-Marieke

Kan onder mijn normale account geen reactie plaatsen, pfff ben er al een hele tijd mee bezig maar blogger weigert mijn reactie permanent :(
Ik probeer het nu op een andere manier... wie weet!

Puck zei

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad. Fijn dat ze deze week geen medicatie hebben, zeker als hun eetlust achteruit gaat.

Wat een prachtige foto's.

Anoniem zei

Mooie winterfoto's. Dit is een vakantie waar ik alleen maar van durf te dromen.

Roelien zei

Wat een geweldige week en wat een heerlijk huis!