woensdag 18 april 2012

Drie maal drie

Afgelopen week viel er een envelop op de mat. Ah manlief heeft weer een boekje besteld. Het zal mij benieuwen wat voor een. Ik open de envelop en tot mijn grote verrassing is het boekje voor mij! Het is de gedichtenbundel 'Storm in mijn hoofd' van Arwin Wels. Ik sla hem meteen open en begin aan het eerste gedicht.

Drie maal drie

Dyscalculielied
3 maal 3 is... ehhhhh... 6?
...7? ...33? ...9? ...12?
Ieder zingt z’n eigen lied
Als ik dit niet tellen kan
Dan zing ik lekker niet!

Dyslectielied
Dire maal dire si ngeen
Ieedr zgnit z’n egein leid
Deir mala dier is neeng
Ki sanp dti leidej neit!

Autismelied
Drie maal drie is negen
Ik zing hier mijn eigen lied
Zing ik dan door alles heen
Dan merk ik dat toch niet!

ODD-lied
Drie maal drie is zeven
Ik vind dit een heel stom lied
Als je wilt dat ik dit zing
Dan zing ik het dus niet!

ADHD-lied
DRIE MAAL DRIE IS NEEEEEEGEEEEEEN!!!
IEDER SCHREEUWT Z’N EIGEN LIED!!!
IK ZING DIT LIED WEL HONDERD KEER!!!
WANT STOPPEN KAN IK NIET!!!

ADD-lied
Drie maal dr... hé, een vogel!
Zingen? ...o ja. Drie maal drie is negen
Ieder... mooi weer buiten zeg!
Wat? O ja. Ieder zingt z’n eigen lied
Drie maal... ehhhh...
Wat deed ik hier ook al weer?

Aspergerlied
312 maal 3754 is 1171248
Ik maak wel mijn eigen lied
Want ik ben wel heel erg slim
Maar mensen snap ik niet

Gilles de la Tourette-lied
Drie maal drie is negen
Ieder *tic* ieder zingt z’n eigen *tic*
eigen *tic* eigen lied
Als ik nu maar heel snel zing
Dan scheld ik misschien @#$%@#$$ niet
Oeps… Te laat *tic* laat *tic* laat…

Benieuwd naar de rest van zijn gedichten? Heb je een kind met Autisme (Asperger) of ADHD dan is het beslist de moeite waard dit boekje te bestellen. Je zult veel in zijn gedichten herkennen!
http://www.uitgeverijpica.nl/index.php/ontwikkelingsstoornissen/92-storm-in-mijn-hoofd

Ik heb de gedichtenbundel in een keer uit gelezen!

8 opmerkingen:

Anne-Marie zei

Geweldige gedichten (en zo herkenbaar! @pdd-nos)
Groetjes, Anne-Marie

Mirjam zei

Hoi Gerda,
Misschien is het niet de bedoeling, maar ik heb vreselijk gelachen om deze gedichtjes. Ze zijn echt heel grappig. Ik herken wel het een en ander hoor, de vriend van mijn dochter is dislectisch en heeft juist door flink veel te lezen zijn kunnen heel erg verbeterd, daar ben ik zo trots op, en op mijn werk barst het van de autisten, dus dat ken ik zeker ook... Het verschil tussen ADHD en ADD wordt hier ook wel heel mooi duidelijk gemaakt...
Dank je wel hier voor...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Judy zei

Geweldig! Erg duidelijk ook!

Mirthe Duindam zei

Ja zeg, heel karakteristiek verwoord.
Groetjes, Mirthe

Anoniem zei

Ik hou niet van gedichten maar deze zijn zo speels dat ik ze zelfs leuk vind :-)

Dietmut zei

een boek dat je altijd weer opnieuw gaat openslaan en lezen. Je zou - denk ik - ook altijd weer iets nieuws ontdekken. Fijn weekend, wens ik jullie, Dietmut

Aline zei

Wat leuk!! Geweldig zeg. Dank je wel voor de tip. Heb nog wel ergens verjaardagsgeld!

Fokelien zei

Geweldig, heel herkenbaar!